2017. ápr 29.

Frissek, ropogósak: Kaktus

írta: Mandarin.
Frissek, ropogósak: Kaktus

A Pécsi Egyetemi Napok tavalyi ötletéhez híven, idén is felhúzott egy ZEN ’n ’ Roll színpadot. A Zenélő Egyetem és a PEN felkarolja a pécsi, kezdő zenekarokat és fellépést biztosít nekik profi környezetben. Minden PEN-es napot egy helyi banda nyit. Ismertetőül készítettünk egy-egy beharangozó interjút a zenekarokkal. Olvassátok a srácokat neten, élőben meg sörrel a kézben, lelket kiordítva ugráljatok a koncertjeiken. Kezdés minden délután 17.15 -kor!

 kaktuspanorama_kicsi.png

Meséljétek el a banda-sztoritokat!

2014 végén alakultunk, akkor még csak trióban kezdtük el, a mostani 5 tagból Olivér, Gergő, és Bence indította a Kaktust, akkor még jobban fókuszálva az elektronikus és élő zene vegyítésére, ami a kvintetté bővülésnél (+ Norbi, Zsuzsi) és a bemutatkozó nagylemezünk írásánál, ami tavaly ősszel jelent meg Long Play címmel, már háttérbe szorult, és csak az enyhe avant-garde jelleg maradt meg a kezdeti stílusjegyekből.

Szerintetek mi a kulcsa annak, hogy egy zenekar sikeres legyen? Nektek mit jelent a siker?

Bence: Szerintem akkor sikeres egy zenekar, ha vannak olyan hallgatók akiknek a mindennapjaiba bele tud folyni a zenéjük. Ha csak úgy hallgatja valaki otthon takarítás közben, az már számomra egy tök nagy siker.

Mi a zenekari „motorotok”. A plusz, aminek segítségével újra és újra színpadra álltok és keresitek a lehetőséget?

Olivér: Nemtom.  Színpadra állni úgy amúgy is jó, csak a zenélésért magáért csináljuk szerintem.

Bence: Meg hogy mindig tudjunk újat alkotni, és ezt bemutatni a színpadon embereknek. Elég egyszerű, de ez van. 

Melyik magyar/ külföldi zenekar inspirál titeket? Van ilyen egyáltalán?

Itthon szerintem mostanában leginkább a Makrohang, és az Elefánt, külföldről pedig olyanok mint a Radiohead, a Hiatus Kaiyote, vagy Syd Arthur.

Hol lehet titeket elérni a nyáron?

Május 27-én Kaposváron, Június 7-én a Kolorádón, Június 24-én a Fishingen, és még alakulóban vannak egyéb dátumok is, amikről még nem tudunk sokat mondani.

Ha kapnátok egy turnébuszt, teljesen ingyen, költségekkel nem törődvén ti alakítanátok ki/ rendeznétek be magatoknak, akkor milyen lenne?

Olivér: Lenne benne 5 xbox…

Bence:  végtelen Club Mate…

Olivér:  És sör.

Bence: Meg piros lenne.

Ha a bandátok egy fűszer lenne, mi lennétek?

Bence: A kaktusz nem lehet fűszer?

Fotó: Kaktus

 

Szólj hozzá

interjú ZEN PEN kaktus Zenélő Egyetem PEN 2017