2016. ápr 10.

Dallamos a botanikus!

írta: zabaldazenet
Dallamos a botanikus!

A Szenes jó pár évtizede kultikus helye Pécsnek, és reméljük, még minimum ennyi ideje lesz, hogy a kultúrát és a zenét befogadja. A bánya most sem pihen! Itt a tavasz, a crew pedig gondolt egyet, és kialakított egy teraszt a botanikus kert szívében. Két hétig folynak a programok, most érkeztünk el a feléhez, Kirschner Petra, a Szenes vezetője pedig mesélt az eddigiekről.

Mi vezérelt titeket a program létrehozására? Kinek az ötlete volt? Kik a szervezők?

Tóth Barbi (PTE BTK HÖK-elnök ‒ a szerk.) fejéből pattant ki az ötlet, mi pedig ráharaptunk. Én vagyok a Szenes Terasz zenei felhozatalának szervezője, és a Szenes Klubban rendezett koncerteké, plusz Závada Petit is én hívtam el. A szakmai programokért Kovács Peti és Siegler Anna felelnek, az Improvokál-előadások és a Szenesben berendezett kiállítás pedig Hosszú Norbi érdeme. Barbi fog át mindent, ő az, aki mindenre figyel, és még az apró részleteket sem veszti szem elől. Célunk egy nagyon kedves, szerény, közvetlen, de szakmailag és zeneileg is színvonalas fesztivál szervezése volt, ahol nemcsak a bölcsészek találják meg az ízlésüknek megfelelő programokat, de városi szinten is megállja a helyét.

Milyen szempontok alapján választottátok ki a fellépőket?

A fellépőket én szerveztem. Igyekeztem olyan zenei alakokat elhívni, akik inkább az akusztikus vonalat képviselik, vagy szoktak ilyen típusú műsort adni. A pécsi zenészek esszenciális elemei egy helyi rendezvénysorozatnak, teljesen alapvetőnek véltem, hogy meghívjunk pár pécsi gyökerű előadót is, köztük Járai Márkot, a Junkie Jack Flash-t vagy a Kuba Librét. Úgy gondolom, hogy a fellépőink mindegyike tiszteletre méltó művész, és  munkásságuk méltán becsült a szakmában, ezt nagyon fontosnak tartottam a szervezésnél.

IMG_9382
Fotó: Szanyi-Nagy Judit

 

Így, a félidőnél, mit gondolsz? Ezt álmodtad meg?

Nagyon elégedett vagyok! A fesztivál nagyon barátságos, a légkör hihetetlenül közvetlen és édesen harmonikus. A helyszín, a Szenes Terasz csodás lehetőséget nyújt ebben a jó időben egy rozéfröccs mellett elbólogatni egy akusztikus koncertre a fák között. Este pedig a kis lámpások és égősorok még hangulatosabbá teszik a helyszínt. Minden eseményen sokan voltak eddig, minimum százan, ez nagyon-nagyon jó. Boldogsággal tölt el engem is, hogy ott töltöm az időmet, a fellépők is nyugodtak, jól érzik magukat, nem kell rohanniuk, így teljesen lazák ők is. Nagyon jókat szoktam beszélgetni velük a koncert előtt és után, és elmondásuk szerint is nagyon jó élmény az egész. Várom a jövő hetet nagyon, és bízom benne, hogy legalább olyan jól sikerül, mint a múlt hét!

A Tavaszi Fesztivál programja: https://www.facebook.com/events/586499094842773/

Szólj hozzá

Tavaszi Fesztivál Szenes PTE BTK